Utvendig Renhold AS (heretter benevnt Utvendigrenhold) har org.nr. 925145645 og forretningsadresse Narviga 10, 4633 Kristiansand. Henvendelser kan sendes til post@utvendigrenhold.no. Utvendigrenhold er STARTBANK– og Miljøfyrtårnsertifisert, noe som dokumenterer at vi er et seriøst selskap som ivaretar lover, prioriterer sikkerhet og miljø.
Utvendigrenhold har egne ansatte, men driver også et franchisekonsept. Dette er et samarbeid mellom franchisegiver og franchisetaker, hvor franchisegiver tilbyr et helhetlig forretningskonsept som inkluderer tilgang til tjenester, markedsføring, opplæring og løpende driftsstøtte.
Utvendigrenhold er ansvarlig for at alle franchisetakere har riktig opplæring, sertifisering og forsikring for oppdragene som utføres. Det benyttes felles systemer, plattform, profil og internkontrollsystem med dokumentasjon for alle franchisetakere. Alle franchisetakere i Utvendigrenhold må ha HMS-kort/renholdskort, betale skatt og MVA, samt ha ulykkes- og personalforsikring.
Som kunde forholder du deg til Utvendigrenhold som oppdragstaker og kontaktpunkt, mens franchisetaker utfører oppdrag i ditt nærområde på vegne av Utvendigrenhold.
Jopro AS, org.nr. 926 328 085, Smørblomstveien 52, 4634 Kristiansand
Kontakt daglig leder: Jonathan Røthe, tlf. 41 66 28 39, jr@utvendigrenhold.no
Alfa Fasade AS, org.nr. 925 378 577, Vibes gate 13G, 0356 Oslo
Kontakt daglig leder: Daniel Arntzen, tlf. 41 34 39 64, da@utvendigrenhold.no
Bking Services AS, org.nr. 925 520 195, Kallaveien 9, 3077 Sande i Vestfold
Kontakt daglig leder: Bradley King, tlf. 47 60 20 05, bk@utvendigrenhold.no
Olsens Service AS, org.nr. 925 104 701, Lurabekken 23, 4315 Sandnes
Kontakt daglig leder: Remy Olsen, tlf. 94 17 07 37, ro@utvendigrenhold.no
Ren Fasade AS, org.nr. 926 677 926, Løytnantsvegen 3B, 7056 Ranheim
Kontakt daglig leder: Stian Solberg, tlf. 40 07 24 20, stian@utvendigrenhold.no
Bergen Fasadevask AS, org.nr. 930 774 405, Fleslandsvegen 6C, 5258 Blomsterdalen
Kontakt daglig leder: Jean Salvesen, tlf. 90 01 21 89, js@utvendigrenhold.no
Olsens Service AS, org.nr. 925 104 701, Granlivegen 1, 2616 Lismarka
Kontakt daglig leder: Bertine Sofie Tømmerås, tlf. 95 42 97 90, bt@utvendigrenhold.no
Charge Norge AS, org.nr. 925 118 451, Stasjonsveien 68 A, 1746 Skjeberg
Kontakt daglig leder: Yaroslav Eskimov, tlf. 90 76 50 99, ye@utvendigrenhold.no
Arbeidet utføres av Utvendig Renhold, som kan benytte egne ansatte eller underleverandører. Omfanget av oppdraget spesifiseres i avtalen. Tjenester utover avtalt omfang faktureres som tillegg. Rydding og klargjøring før vask er kundens ansvar. Kunden må informere om spesielle forhold som krever tilpasning, som solfilm på vinduer eller installasjoner som ikke tåler vann.
Tilbudet er gyldig i 2 måneder med mindre annet er spesifisert. Prisene inkluderer MVA. Aksept av tilbud med frekvens anses som en løpende kontrakt uten bindingstid, med én ukes oppsigelsestid for privatkunder og 30 dager for næringskunder.
Vi jobber for null uønskede hendelser og forebygger risiko ved å gjennomføre risikoanalyser. Vi dokumenterer lovpålagt opplæring og bruker utstyr og kjemikalier i henhold til forskrifter. Sikkerhet, helse og arbeidsmiljø ivaretas etter gjeldende lovgivning.
Det er et krav at franchisetakeren har egen ansvarsforsikring, som dekker skade på tredjepart opptil 10 millioner kroner. I tillegg har Utvendig Renhold egen forsikring som dekker eventuelle tvister eller andre hendelser som måtte oppstå i forbindelse med utførelsen av oppdraget. Utvendig Renhold sørger for at forsikring er på plass for alle involverte parter.
Arbeidet utføres normalt mellom kl. 07:00 og 18:00, med mulighet for utvidede arbeidstider i travle perioder. Vi utfører oppdrag hele året, avhengig av værforholdene.
Ønskes spesifikk dato/klokkeslett for levering, kan det påløpe tillegg for kjøring hvis oppdraget ikke kan kombineres med andre. Leveringstid kan variere etter sesong og maskinbehov.
Utvendig Renhold varsler før oppstart når oppdraget planlegges, dermed en påminnelse 24 timer før. Du vil også få beskjed når oppdraget er fullført. Hvis oppdragsinformasjonen ikke stemmer med bestillingen, vennligst gi beskjed, da dette påvirker faktureringen. Du kan se alle tilbud, kommende og utførte oppdrag, samt bilder og dokumentasjon på kundeportalen.
Utvendig Renhold forbeholder seg retten til å justere prisen dersom det er avvik fra bestillingen, vesentlige endringer i kostnadene eller feil i oppdragets omfang. Kunden vil alltid bli informert om eventuelle pristillegg før arbeidet utføres.
For løpende avtaler justeres prisene årlig i henhold til konsumprisindeksen (KPI) eller andre relevante kostnadsendringer. Kunden varsles om slike prisjusteringer før oppdraget gjennomføres.
Oppsigelse skal skje skriftlig via e-post eller vår kundeportal. Oppsigelsestiden er 30 dager før neste planlagte utførelse, som fremkommer i tilbud eller kundeportalen. Både kunden og Utvendig Renhold kan si opp oppdraget med gjensidig varsel.
Oppdraget kan også avbrytes utenom oppsigelsestiden dersom det foreligger dokumentert misforståelse eller andre vesentlige forhold som gjør videre gjennomføring umulig eller uforholdsmessig.
Ved vesentlig mislighold, manglende betaling eller gjentatte brudd på retningslinjene, forbeholder Utvendig Renhold seg retten til å avslutte oppdraget med umiddelbar virkning.
Ved avslutning forfaller alle utestående beløp umiddelbart, og forskuddsbetalte tjenester som ikke er utført, vil bli refundert med mindre annet er avtalt.
Alle oppdrag faktureres med 14 dagers betalingsfrist, med mindre annet er avtalt.
Fakturering skjer i prioritert rekkefølge:
Hvis din bank støtter betaling via eFaktura med Vipps, vil dette være tilgjengelig på våre fakturaer. Kreditnota sendes på e-post eller post, ikke i nettbank.
Ved for sen betaling påløper purregebyr og renter i henhold til gjeldende lovgivning. Utvendig Renhold forbeholder seg retten til å benytte tredjepart for innkreving.
eFaktura eFaktura gjør det mulig å sende fakturaer elektronisk til privatkunder, uavhengig av bank. Dette gir reduserte kostnader for oss og enklere betaling for kundene. Privatkunder kan velge å motta eFaktura fra alle tilbydere i nettbanken.
AvtaleGiro AvtaleGiro er en tjeneste for automatisk betaling av faste regninger. Denne tjenesten reduserer utestående beløp og faktureringskostnader. For kunder som har godkjent AvtaleGiro, trekker banken regningsbeløpet automatisk på forfallsdato.
Reklamasjoner må meldes innen 7 dager etter utført oppdrag. Vi forbeholder oss retten til å utføre oppdraget på nytt for å oppnå ønsket kvalitet. Vær oppmerksom på at uvær og nedbør kan påvirke resultatet, spesielt ved vindusvask. Du kan alltid se dine tilbud, kommende og utførte oppdrag, samt bilder og dokumentasjon på kundeportalen.
Løpende avtaler uten avtalt varighet fortsetter inntil en av partene sier opp avtalen. Vi forbeholder oss retten til å justere prisen som beskrevet i avsnittet om prisjustering. Siden løpende avtaler har lavere priser enn enkeltoppdrag, vil det påløpe et pristillegg på 30 % dersom avtalen avsluttes etter kun én utførelse. I slike tilfeller faktureres oppdraget med andre ord som et enkeltoppdrag.
Ved bestilling forplikter du deg på samme måte som i andre nettbutikker. Du er ansvarlig for å gi korrekt informasjon for at vi kan utføre oppdraget. Hvis det bestilte omfanget avviker fra virkeligheten, forbeholder vi oss retten til å justere dette etter våre nettpriser. Du kan foreslå ønsket tidspunkt for utførelse, og vi vil gjøre vårt beste for å imøtekomme dette. Hvis vi ikke kan levere til din lokasjon, vil vi informere deg umiddelbart. Vi kan også hjelpe deg med bestilling via telefon eller e-post, men vær oppmerksom på at nettpriser ikke gjelder for slike bestillinger, da de må administreres manuelt.
Vi kjører jevnlig kampanjer og tilbud som er forbeholdt nye kunder eller tjenester du ikke har løpende avtale på. Våre tilbud og kampanjer skal tydelig definere hvilke tjenester som omfattes, hva tilbudet innebærer, varigheten og hvordan du benytter deg av det.
Vi prioriterer å ivareta og beskytte våre kunders personvern og behandler personopplysninger i henhold til gjeldende lovgivning (GDPR). Som behandlingsansvarlig sørger vi for at dine opplysninger brukes i tråd med personvernlovgivningen.
Det er frivillig å oppgi personopplysninger når du besøker våre kanaler. Når du kontakter oss, samtykker du til at vi kan bruke dine persondata (navn, e-postadresse, selskapsnavn og telefonnummer) for å gi deg relevante budskap og tilbud. Vi selger aldri din informasjon videre, og du kan når som helst trekke samtykket tilbake.
Denne personvernerklæringen forklarer hvordan vi bruker og beskytter dine personopplysninger, samt hvilke rettigheter du har. Personopplysninger omfatter all informasjon som kan knyttes til deg som enkeltperson.
Når du bruker våre tjenester, som å opprette konto, bestille tjenester eller gjennomføre kjøp, gir du oss følgende opplysninger:
Disse opplysningene samler vi inn ved bruk av cookies (se vår policy om informasjonskapsler).
Bruksinformasjon omfatter inn- og utlogging, kjøp, bestillinger og navigasjon på våre plattformer. Vi samler også inn lokasjonsinformasjon. Begge deler innhentes via cookies (se vår policy om informasjonskapsler).
Vi innhenter også preferanser – informasjon om produkter og tjenester du er interessert i. Dette får vi gjennom dine oppgitte interesser, analyse av din bruk av nettsidene, kjøpshistorikk og fra våre samarbeidspartnere (profilering).
Det rettslige grunnlaget for denne behandlingen er oppfyllelse av vår avtale med deg og våre lovpålagte forpliktelser (som hvitvaskingsloven og bokføringsloven).
Du kan når som helst trekke tilbake dine samtykker. Du kan også reservere deg mot at vi bruker opplysninger om deg til profilering, og heller velge å motta generell markedsføring og innhold.
Vi overfører opplysninger ut av EØS-området, blant annet fordi noen av våre leverandører og konsernselskaper befinner seg der. Vi sørger for at opplysninger om deg sikres på en forsvarlig måte, enten ved avtaler med mottakerne, eller ved at mottakerne har underlagt seg sertifiseringsordninger som er godkjent i EU. Du kan få mer informasjon om slike avtaler og ordninger ved å ta kontakt med oss.
Vi lagrer opplysningene kun så lenge det er nødvendig. Dette innebærer typisk at vi sletter:
Vi vil uansett lagre opplysninger så lenge det følger av lov, og der det oppstår et særlig behov, f.eks. ved klager eller krav som rettes mot oss eller av oss.
Du har en rekke personvernrettigheter som du kan benytte ved å logge inn på din brukerkonto eller ta kontakt med oss. Dine rettigheter omfatter:
Vi oppdaterer personvernerklæringen ved behov. Du finner alltid siste versjon på vår nettside.
Når du besøker vår hjemmeside, bruker vi cookies/informasjonskapsler.
Du finner mer informasjon om dette under:
Google/ Samler besøksdata og bruker Analytics-sporingskode for å registrere detaljer om besøkendes nettleser og enhet.
Facebook/ Leverer reklameprodukter, inkludert sanntids budgivning fra tredjepartsannonsører. Facebook-pixel sporer nettsideaktivitet.
Hubspot:CRM-system for kundekommunikasjon, integrert med nettsiden for kundeidentifisering basert på hendelser.
Fieldservice/ Oppdragssystem med oppdragsinformasjon.
Har du spørsmål eller ønsker å bruke dine rettigheter, kontakt oss på post@utvendigrenhold.no
Siste revidert: 21.01.2025 @Jonathan Røthe
Alle oppdrag faktureres med 14 dagers betalingsfrist, med mindre annet er avtalt.
Fakturering skjer i prioritert rekkefølge:
Hvis din bank støtter betaling via eFaktura med Vipps, vil dette være tilgjengelig på våre fakturaer. Kreditnota sendes på e-post eller post, ikke i nettbank.
Ved for sen betaling påløper purregebyr og renter i henhold til gjeldende lovgivning. Utvendig Renhold forbeholder seg retten til å benytte tredjepart for innkreving.
eFaktura eFaktura gjør det mulig å sende fakturaer elektronisk til privatkunder, uavhengig av bank. Dette gir reduserte kostnader for oss og enklere betaling for kundene. Privatkunder kan velge å motta eFaktura fra alle tilbydere i nettbanken.
AvtaleGiro AvtaleGiro er en tjeneste for automatisk betaling av faste regninger. Denne tjenesten reduserer utestående beløp og faktureringskostnader. For kunder som har godkjent AvtaleGiro, trekker banken regningsbeløpet automatisk på forfallsdato.
Oppsigelse skal skje skriftlig via e-post eller vår kundeportal. Oppsigelsestiden er 30 dager før neste planlagte utførelse, som fremkommer i tilbud eller kundeportalen. Både kunden og Utvendig Renhold kan si opp oppdraget med gjensidig varsel.
Oppdraget kan også avbrytes utenom oppsigelsestiden dersom det foreligger dokumentert misforståelse eller andre vesentlige forhold som gjør videre gjennomføring umulig eller uforholdsmessig.
Ved vesentlig mislighold, manglende betaling eller gjentatte brudd på retningslinjene, forbeholder Utvendig Renhold seg retten til å avslutte oppdraget med umiddelbar virkning.
Ved avslutning forfaller alle utestående beløp umiddelbart, og forskuddsbetalte tjenester som ikke er utført, vil bli refundert med mindre annet er avtalt.
org nr. 925 145 645 MVA
Narviga 10, 4633 Kristiansand
mandag – fredag 09:00-16:00
Generell: post@utvendigrenhold.no
Regnskap: faktura@utvendigrenhold.no
©2024, Utvendig renhold / All Rights Reserved